Sopar exalumnes i exprofessors

El divendres 26 de maig va tenir lloc la celebració del 75è aniversari. Va ser un moment de retrobada entre antics alumnes, professors d’ara i d’abans i personal no docent. Vam gaudir d’un temps magnífic i tot plegat va ser una vetllada molt agradable.

A mesura que els convidats entraven passant la reixa del jardí, se’ls va lliurar una etiqueta on s’indicava el nom i l’any de la promoció. Aquesta identificació va facilitar les trobades entre les diferents promocions.

La sala d’actes va restar oberta de bat a bat tot el temps de la celebració per mostrar un recull de fotografies, ordenades cronològicament, que havien estat cedides pels diferents protagonistes.

A l’hora prevista va començar l’acte amb la salutació de la directora, Sra. Núria Garcia.   Tot seguit la coral “75 aniversari” va interpretar diferents peces, acabant amb Gaudeamus Igitur entonat per tothom dempeus. Cal dir que aquesta coral es va formar per professorat actual i antic amb l’objectiu de participar en la celebració del 75è aniversari a manera de continuació d’una coral que havia existit anys enrere.

Tot seguit es va convidar a persones de diferents generacions a explicar records del seu pas per l’Institut. “Veus del Montserrat” va començar amb les “noies” de la primera generació, representades per Anna Bord i Montserrat Lerma, alumnes que van fer el Batxillerat de 1942 a 1952 i que van estudiar a l’edifici de l’actual Circulo Ecuestre. A continuació, l’Helena Puigdomènec i l’Elisabeth Laplana, van parlar en nom de les promocions dels anys cinquanta, aquestes alumnes ja van estudiar a la torre del carrer Copèrnic.  Dels anys setanta en va parlar l’Anna Corrons que va començar fent EGB amb Laura Masip (mestra molt admirada que provenia de l’escola republicana) a l’actual pavelló i després el batxillerat a l’edifici nou. Ricard Pérez, representant de l’Institut Montserrat mixt, ens va fer una síntesi del seu BUP i COU a finals dels vuitanta. Amb un altre nom (ESO) també va estudiar a l’institut la Carlota Nogués que ens va explicar els seus records  de l’any 2007 quan va acabar l’ESO. L’acte es tancà amb l’Èlia Corriu i l’Isabel Méndez, alumnes de primer de batxillerat que estan fent el seu treball de recerca a partir d’entrevistes a antigues alumnes del Montserrat.

A continuació va començar el sopar i la nit va acabar amb les fotografies de les diferents promocions, així com una de conjunta de tot el professorat que estava present en el sopar.

Aquí teniu unes quantes fotografies per recordar aquell vespre. Fins el centenari!!

 

,

Projecte d’aprenentatge i Serveis: MEDICAMENTS: QUIN, QUAN, COM”

Hem posat en marxa el projecte d’Aprenentatge i Serveis “MEDICAMENTS: quin, quan, com” com a treball de síntesi de 3ESO. Un dels seus objectius és fer una CAMPANYA per sensibilitzar al nostre entorn sobre la necessitat de fer un bon ús dels medicaments. Productes d’aquest treball són el video enllaçat a aquesta noticia  i el mural de la foto.

 

,

GIMCANA DELS MARS I OCEANS

El passat 25 de maig els alumnes de Biologia i Geologia de 4t d’ESO van participar a la Gimcana dels Mars i Oceans, organitzada per l’ICM-CSIC i CosmoCaixa.

Juntament amb altres instituts, els alumnes van fer un viatge virtual pels corrents marins. Van participar en tallers situats en diferents punts de la ciutat de Barcelona on van poder conèixer millor la dinàmica oceànica i els ecosistemes marins. Finalment, tots els grups ens vam trobar al CosmoCaixa, on després d’una petita conferència, van fer una última prova on per visualitzar el funcionament global dels oceans.

, ,

Projecte Co-ResponsaVIHliat

Agenda de recerca en prevenció del VIH/SIDA

Els alumnes de 4t ESO de l’alternativa Cap a l’eradicació de la SIDA han assistit al Congrés Co-ResponsaVIHlitat, el qual s’emmarca dins del projecte europeu EnRRICH i el programa educatiu Xplore Health, impulsat conjuntament per IrsiCaixa i l’Obra Social “la Caixa”.

La participació en aquest congrés ha estat l’acte final d’un projecte que han treballat al llarg d’aquest curs sota la coordinació del  LivingLab de Salut d’IrsiCaixa.

Cal remarcar que aquesta és la primera vegada que s’inclou l’opinió dels estudiants de secundària en l’elaboració d’una Agenda de Recerca en Prevenció del VIH. La participació d’alumnes conjuntament amb la dels altres actors, els ha permès desenvolupar competències relacionades amb la comunicació, la col·laboració, la deliberació i la cultura de la innovació.

Els alumnes dels diferents centres que hi hem col·laborat hem presentat els resultats de la línia  de recerca que s’ha treballat  durant el curs acadèmic 2016-17 juntament amb l’Agenda de Recerca en Prevenció del VIH dels joves.

Durant el congrés es van presentar ponències d’experts d’algunes de les línies de recerca. En destaquem algunes:

  • Jordi Casabona, director del Centre d’Estudis Epidemiològics sobre les Infeccions de Transmissió Sexual i Sida de Catalunya, CEEISCAT.
  • Èlia Diez, Responsable de Programes i Intervencions Preventives de l’Agència de Salut Pública de Barcelona.
  • Pep Coll, metge i investigador d’IrsiCaixa.
  • Carla, testimoni en primera persona
,

Un viatge sota l’aigua!

Els alumnes de 4t ESO de Biologia i Geologia han realitzat a final d’aquest curs el taller “Un viatge sota l’aigua”. La sortida ha durat un matí i s’ha dut a terme a la platja de la Barra, situada davant del Centre d’Estudis del Mar de Sitges.

Aquest taller s’estructura en  dues parts:

Primera part:  es realitza dins l’aigua. El Centre d’Estudis del Mar de Sitges proporciona tot el material necessari per fer snorkel (ulleres, tub i vestit de neoprè). Durant el capbussament es realitza una observació del fons marí i es pot veure la flora i la fauna típiques de les comunitats submergides existents a la costa del Garraf.

Els organismes que hem observat durant l’activitat són els següents: un pop petit (Octopus vulgaris), un eriçó de mar o garota (Paracentrotus lividus), un cogombre de mar o holoturia, crancs peluts (Eriphia spinifrons), crancs de roca (Pachygrapsus marmoratus), crancs bernat ermità (Dardanus arrosor) i una estrella de mar d’espines fines (Coscinasterias tenuispina).

Segona part: els alumnes completen el dossier de camp a la platja;  omplen la fitxa meteorològica d’aquell dia i amb les taules d’identificació biològica que proporcionen els monitors s’omplen les fitxes del diferents organismes observats durant el capbussament.

Com cada any, els alumnes acaben cansats però molt contents d’aquest contacte amb la natura.

Fins el proper any!